زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول
سرخط خبرها

وعده خانواده گرایی برای کسب ۲ طلای المپیک پاریس

  • کد خبر: ۸۳۹۶۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
وعده خانواده گرایی برای کسب ۲ طلای المپیک پاریس
گرایی، قهرمان شیرازی کشتی ایران برای المپیک پاریس قول طلا داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نزدیک به ۲ ماه زمان لازم بود تا جوان شیرازی که زیر سایه برادر بزرگ‌ترش پنهان شده بود، به یکی از بزرگان کشتی فرنگی جهان تبدیل شود. محمدرضا گرایی اول طلای المپیک را به گردن انداخت، اما تصمیم گرفت مدال خوش‌رنگ مسابقات جهانی را هم به نام خودش بزند. ستاره جوان تیم بنا، هفته گذشته روی سکوی اول مسابقات جهانی ایستاد تا حالا دنیا جلو توانایی‌های او تعظیم کند.

درباره مسیری بگو که تا رسیدن به فینال و کسب طلا طی کردی.

کشتی اولم با کشتی‌گیر ژاپنی بود که قهرمان آسیا بود و کشتی دومم هم با آذربایجان بود که قهرمان جوانان جهان شده بود و کشتی بعدی با کشتی‌گیر گرجستانی بود که یکی از سخت‌ترین کشتی‌هایم بود. عقب افتادم و توانستم در یک ثانیه مانده به پایان کشتی را به نفع خودم تمام کنم. کشتی‌گیر گرجستانی همان کشتی‌گیری بود که در نیمه‌نهایی المپیک هم با او کشتی گرفته بودم و خداراشکر توانستم یک‌ثانیه مانده به پایان نتیجه را به نفع خودم تغییر دهم. این سخت‌ترین کشتی‌ام بود. در فینال هم کشتی‌گیر روس بود. همه پیشینه این کشور را می‌دانند و خداراشکر توانستم با یک کشتی حساب‌شده قهرمان جهان شوم.

آیا ۲ مدال طلای جهانی و المپیک در فاصله ۲ ماه انگیزه‌های محمدرضا گرایی را برای کسب موفقیت‌های بعدی کم کرده است؟

نه. من ۲۵ سال دارم و باید در سال‌های آینده هم برای کشورم افتخارآفرینی کنم و پرچم کشورم را در میادین بین‌المللی بالا ببرم. تا جایی که در توان داشته باشم، تمرین و کار می‌کنم تا بتوانم دل مردم را شاد کنم.

نظرت درباره عملکرد کلی تیم‌ملی در نروژ چه بود؟

به‌طبع ما باید با ۴ طلا قهرمان می‌شدیم، اما روسیه با یک طلا اول شد و ما نایب‌قهرمان شدیم. پیش‌بینی ما این بود که می‌توانیم قهرمان جهان بشویم، چون تیم یکدست و خوبی داشتیم. حالا نکاتی درباره برخی کشتی‌ها بود و برخی کشتی‌گیران نکاتی را که کادر فنی گفته بود، رعایت نکردند و نتوانستیم به عنوان قهرمانی تیمی برسیم. بااین‌حال، در مجموع کشتی فرنگی و کشتی آزاد ۷ مدال کسب کردیم که از نظر کسب مدال طلا بهترین تیم شدیم.

به‌نظرت چرا محمدعلی گرایی که یکی از فنی‌ترین کشتی‌گیران جهان است، نتوانست در مسابقات المپیک و بعد مسابقات جهانی به مدال طلا که شایسته اوست، دست یابد؟

وزن ۷۷ کیلو از سخت‌ترین وزن‌های دنیاست. در مسابقات المپیک محمدعلی مقداری آسیب‌دیدگی داشت. از نظر روحی هم شرایط خوبی نداشت. خداراشکر توانست در این مسابقات خودش را جمع کند. در کشتی با ولاسوف که ۲ مرتبه قهرمان المپیک شده است، کشتی از دست محمدعلی در رفت. بعد از آن مسابقه مشاهده کردید که کشتی‌گیر مجارستانی موفق شده بود که ولاسوف را در تورنمنتی شکست دهد. محمدعلی هم در کمتر ۲ دقیقه کشتی‌گیر مجارستانی را شکست داد و نشان داد دوباره درحال بازگشت به روز‌های اوجش است. ان‌شاءا... موفقیت‌ها تداوم داشته باشد و هم من و هم محمدعلی بتوانیم پرچم کشورمان را در پاریس بالا ببریم و ۲ مدال طلا بگیریم.

چه صحبتی با مسئولان داری تا موفقیت‌های رشته کشتی در مسابقات آینده نیز ادامه داشته باشد؟

مسئولان برای کشتی‌‎گیران و مدال‌آوران پیام تبریک فرستادند که خیلی ارزشمند بود. پیام تبریک رهبر عزیز را که دیدیم، خیلی خوش‌حال شدیم. پیام رئیس‌جمهور و وزیر ورزش موجب شادی و دل‌گرمی ما شد. باید محکم‌‎تر به کار ادامه بدهیم و پرچم را دوباره بالا ببریم. امیدوارم مسئولان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند و شرایط را برای موفقیت‌های بعدی مهیا کنند تا ما بتوانیم بدون دغدغه کشتی بگیریم، چون من شغل و درآمدی هم ندارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->